Monday, March 26, 2007

Västerås

Merhaba,
2 hafta gecikmeyle Västerås yazima baslayabilirim sonunda, Västerås "Vesterooos" diye okunuyor bu arada : )
(Resimlere tiklayarak buyuklerini gorebilirsiniz)

Daha onceleri anlattigim uzere biz Sabanci CScileri 2 grup olarak geldik buraya, 4 umuz
Uppsala'ya geldik, 3 arkadasimiz da Västerås'a gitti. Västerås, Uppsala'dan 1 saat 20 dakka mesafede bulunan bir sehir, Isvec'in 6. en buyuk sehri. 100 bine yakin bir nufusu olmasi lazim, sehrin bildigim kadariyla en buyuk ozelligi ABB sirketinin burayi mesken tutmus olmasi, ABB bu Volvo'yu falan yapan sirket. O yuzden sanayi gelismis gibi gorunuyor gayet, fabrikalar falan var hep etrafta : ) Sehrin Uppsala'dan en buyuk farki binalarin modern, daha dogrusu bildigimiz binalardan olmasi (birkac tarihi yapi haric). Yanda sehir merkezinden bi goruntu var hatta. Uppsala'da yeni bir tane ev yok neredeyse sehir merkezinde. Onun disinda tipik bir Isvec sehri iste sessiz, sakin, sokaklar bos, kizlar guzel vs. Arkadaslarimiz Mälardalen Universitesi'nde okuyorlar, sehir merkezine 10-15 dakika yuruyerek. Yurtlari da okuldan 5 dakika. Okullarini pek bilmiyorum, da yurtlari bizimkine nazaran daha kucuk ama daha ic ice.


Neyse iste, bu Västerås'taki arkadaslarimiz bize daha once 2 defa geldikleri icin, bu sefer Nazim'la beraber atladik gittik Västerås'a, 1 saat 20 dakika gibi bir surede Uppsala Centralstation'dan Västerås Centralstation'a gidiliyor zaten. Farkli gunler gittik gerci ben boyle beraber gitmisiz gibi anlattim da, ben bir gun once gittim : )

Bizdeki durum orada da pek farkli degil, dersler Turkiye'ye gore cok daha hafif, surekli eglence vs. Zaten son zamanlarda o kadar civisi cikmismis ki yurtlarinda (ben de sahit oldum) ozel guvenlik tutmuslar 2 haftadir muzik sesi bile aciksa kontrole geliyorlarmis yurttaki partileri falan azaltmak icin, su an normale donmus biraz yani olay bu sayede.
Yurtlarinda bir Turk daha var, Hande. Hande Sabanci mezunu, master yapiyor Västerås'ta, saolsun baya misafirperver davrandi bize o da, selam burdan : ) Annesine de cok tesekkurler Turkiye'den lenslerimi getirdigi icin : )


Västerås Uppsala'dan biraz daha pahali bir yer. Yani global deger olarak McDonalds'a bakacak olursak, Uppsala'da 39 SEK olan Double Cheeseburger menu 43-44 SEK miydi neydi. Burada Turkiye'nin tam tersine sehirler kuculdukce pahalilasiyor. Onun disinda, yukarida dedigim gibi, ayni. Bir de burada nation olayi yok tabi, onun yerine Kåren diye bir ogrenci birligi var, zaten The Union demek Kåren. O ucuza icki olan partiler duzenliyor, yemekhanesi var vs, yani 13 tane degil de 1 tane ortak nation var gibi. Oraya yemek harici gitmedigimden bilmiyorum tabi tam olarak. Onun haricinde eglence icin gece kluplerine falan gidiyorlar, bu sebeple eglence orada bizimkinden biraz daha pahali yani. (Sthlms Nation bira 26 SEK, Pluto (orda bi gece klubu) bira 52 SEK). Biraz da degil hatta cok pahali : ) Kåren baya ucuzmus ama.
Pluto
'da ben, Nazim, Baris : )


Sali gunu odev yapiyorlard iben de gittim onlarla odev yaptim, carsamba gunu Pluto'ya gittik, persembe gunu hava cok guzeldi gezdik dolastik falan, ilk defa gunluk guneslik hava vardi reismlerde de gorursunuz, montsuz ciktigimiz ilk gundu (polarla tabi :) ). Cuma gunu de donduk zaten.
Asagida ben ve sehir manzarasi;

Yine ben, sehir merkezindeyim agaclarla poz vermisim


Pek uzun olmayan bu yazimi da noktaliyorum burada. Yazmayi kestin diyor herkes (ve babam) ama soyle bir gercek var ki cidden yazilacak cok fazla birsey yok. Her sey ayni yani burada, cok duzenli, daha dogrusu monoton, ondan asagida yazdiklarim hala gecerli yani : ) Onumuzdeki hafta 2 gezimiz olacak umarim, onlari anlatirim artik bol bol.

Bu arada, bir gun Turkiye'de de bu reklamlardan olucak

Gorusmek uzere!

2 comments:

Unknown said...

"benim gaz vermemle Nazim'la beraber atladik gittik Västerås'a,"
mert nerden cikti??

murat said...

"bir gün türkiye'de de bu reklamlardan olucak" kısmını görünce aklıma geldi, daha geçen gün konuştuk bunu arkadaşlarla, 2-3 yıl içinde her yer grand turismo, crysis, need for speed ve hatta starcraft 2 reklamlarıyla doldu, sevindirici tabi :)